torsdag 16 juni 2011

Och solen har sin gång

Efter att ha läst ut Ernest Hemingways "Och solen har sin gång" kan man nog konstatera att beatniklitteraturen inte riktigt är min cup of tea. Visst går det att läsa, och den är inte dålig, men den engagerar mig helt enkelt inte. Historien kretsar kring ett gäng rotlösa människor som flänger omkring i Europa, strular runt, dricker för mycket alkohol och thats it liksom. För min smak är det för lite sammanhållen handling och för mycket prat om helt meningslösa saker och behållningen av romanen blir inte så stor som jag hoppats när jag valde att ta med den i juni mpnads tema. Jag hade helt enkelt förväntat mig så mycket mer. Men ska bli kul att se vad ni tycker om den!

1 kommentar:

  1. Jag tror att jag fick ut mer av min date med Hemingway än vad du fick. Jag tyckte den var riktigt bra även om det som du säger inte händer så mycket i den. // Stina

    SvaraRadera