torsdag 25 september 2014

Bokmiddag: Sommar


Ute på "stan" med en liten kaosperson

 Ni behöver inte säga något, men jag vet att jag ligger lite efter på rapporteringen av bokmiddagarna. Denna genomfördes i juli månad och egentligen skulle den ha tagit plats i Visby under den värsta turistsäsongen. Planen var att leta upp Visbys bästa lökringar tillsammans med en så liten bebis som möjligt (Aron låg bra till där…). Så blev det dock inte riktigt…. Men vi tyckte att det ändå blev en ganska passande bokmiddag då handlingen i mitt sommartema 2012 var just en roman som delvis handlade om att få barn och hur svårt det kan vara att göra de små liven nöjda...
 

Nej, jag posar inte...
Inte jag heller....
Och absolut inte jag!


Så istället för att orka iväg till stan på söndagen efter att Stina sovit över hos oss degade vi hemma framför tv:n, samt åt en synnerligen trevlig brunch.

Synd på lökringarna, men ganska passande ändå med en middag som slutade med att familjens minsting fick oss så trötta att vi inte riktigt orkade företa oss något….. Och javisst ja, det blev inte så mycket prat om boken heller... Men så tyckte vi också att Sara Dessens "Mycket mer än så" inte var så mycket mer än en ordinär ungdomsroman som dög för stunden, men absolut inte var något utöver det vanliga.

Någon var glad i alla fall ;-)

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar