onsdag 7 april 2010

Gissa arkeologen!

Tänkte att vi kunde införa en ny trevlig aktivitet här på vår boktriangelblogg, nämligen gissa arkeologen! Det går helt enkelt ut på att gissa vilken arkeolog det är som beskrivs i texten nedan. Eftersom detta (faktiskt) är en bokblogg ska det givetvis vara en fiktiv karaktär från litteraturens värld. Denna karaktär kan man dock kanske se som en liten luring, av flera olika skäl. I alla fall, here it goes:

Är är egentligen inte arkeolog på riktigt, utan har det som en av många hobbies.
Jobbar för närvarande på en hög post inom FN:s avdelning för mänskliga rättigheter.
Har tidigare jobbat som sjuksköterska.
Har tagit ett OS-guld.
Har svart bälte i karate.

Om ni inte kan gissa det ännu, så kan jag komma med lera ledtrådar. Men om ni tänker efter lite tror jag nog att ni kan klura ut det!

7 kommentarer:

  1. Haha, I know I know :) Tror jag i alla fall. Låter som Lara Croft. Har inte koll på vad hon egentligen jobbar med, men se det som en kvalificerad gissning. Har jag rätt?

    SvaraRadera
  2. Nooooooo, men det var ganska bra gissat! Säg till om jag ska posta fler ledtrådar. Fast tror nog att du kommer att komma på det!

    SvaraRadera
  3. Mmm jag kom på när jag postat det att Lara inte ens är en litterär karaktär. Men jag har det på tungan känner jag, bara jag får tänka lite..

    SvaraRadera
  4. Jo, men det hade ju kunnat vara det som var luringen:). Men jo, det är en litterär karaktär - typ iaf.

    SvaraRadera
  5. Kalle, Stina och Tuva9 april 2010 kl. 23:11

    Vi gissar på MacGyver Han är så bra så han har säker tagit Os guld. Tuva tror också att det kan va han, hon har fler gissningar men är upptagen med att äta nu :)

    SvaraRadera
  6. Ha ha, nej det var också fel. Sorry! Dags för fler ledtrådar?

    SvaraRadera
  7. kanske en liten till. även om tuva egentligen vet svaret men inte vill tala om det för oss.

    SvaraRadera