fredag 7 maj 2010

Vem kan den mystiska arkeologen vara?

Ytterligare en omgång ledtrådar för att få er på rätt spår :) Har några ledtrådar till om dessa inte räcker. Kan ni inte då så får jag avslöja vem den mystiska arkeologen är.

Det är en kvinnlig författare som har skrivit boken.

Den vann Augustipriset för bästa skönlitterära bok 1997. Har även vunnit Guldpocket.

Berättelsen utspelar sig delvis i Östergötland, både i Motala och i Linköping.

Systrarnas namn är Birgitta, Desirée, Christina och ?

Desirée är huvudkaraktären och bokens titel syftar på henne. Hon är gravt handikappad. Fostersystrarna känner inte till henne eftersom hon blev bortlämnad till en institution som spädbarn.

Stina

9 kommentarer:

  1. Är det Aprilhäxan, av Majgull Axelsson? Tusan också! Det borde jag kunnat. Boken står ju i hyllan.

    //Sandra

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Sandra, det stämmer. Då får du äran att komma på nästa arkeolog :)

    SvaraRadera
  3. Oh, damn! Jag visste att jag borde hållit tyst. Men det är svårt när man är så awesome som mig ;)

    SvaraRadera
  4. Haha. The awesomeness, the awesomeness - det kan inte vara lätt nej. Det borde ju jag veta ;)

    SvaraRadera
  5. just som min bättre hälft så kan jag bara instämma, det är tufft att vara så grymt bra :D Någonting som även Tuva fått befara :)

    SvaraRadera
  6. Naw, ingen är så awesome som Tuva.

    SvaraRadera
  7. Hade jag inte kunnat gissa. Bad me, bad me:). Ser fram emot att se vad Sandra kan hitta på för något och hoppas på att ha bättre lycka då. //Sofia

    SvaraRadera
  8. En ny omgång av gissa arkeologen kommer på måndag. Hoppas jag kan hitta någon arkeolog tills dess :)

    //sandra

    SvaraRadera
  9. Du kommer säkert att hitta någon bra, men det är svårt att komma på någon som inte är alldeles för lätt. Jag fick tänka länge innan jag kom på nån i alla fall.

    SvaraRadera