tisdag 4 maj 2010

Hej töntar, jag menar kära boktriangelvänner

Ledsen för mitt ofrivilliga uppehåll här på bloggen, men jag har haft SÅ mycket att göra. Jag har inte läst något för nöjes skull sedan jag avslutade Min syster Sophie. Jag har inte ens hunnit påbörja någon av böckerna i månadens tema, men jag är sjukt pepp trots all stress, så snart..

Jag längtar efter att koppla av med en bra bok och en kopp te innan läggdags. Finns det något bättre sätt att somna? Nackdelen är att man kan bli fast i en bra bok och läsa alldeles för länge (som jag råkade göra när jag läste Det var vi som var Mulvaneys) eller att man knappt kan somna alls om man läst något otäckt. Men det är ont om bra läskiga böcker. I alla fall känner inte jag till särskilt många. Men jag känner för att bli riktigt skrämd. Jag längtar efter krypande fasa och kalla kårar. Har ni några tips? Jag vill läsa något jag kommer att ångra under småtimmarna när jag vrider mig under täcket och rycker till för minsta småljud.

Så vad väntar ni på? Skräm mig!

Stina

3 kommentarer:

  1. Jag tipsar då om en bok jag inte läst, men som verkar skrämmande. Mörkrädd av Andreas Roman eller Någon i din säng av samma författare. Är dock svåra att få tag på i Visby tror jag.

    SvaraRadera
  2. Ok, ska kolla om de finns att få tag på. I vilket fall ska jag till bibblan och låna några av månadens böcker.

    SvaraRadera
  3. Sugigt, Mörkrädd finns bara som ljudbok på Almedalsbiblioteket. Och Någon i din säng finns inte att få tag på alls. Visby har ett sådant bajsutbud.

    SvaraRadera