måndag 5 april 2010

Samling vid pumpen igen

Hej alla tjusiga spettor, dixies och vardagstrevliga ungdomar, här är ännu ett inlägg i 50-talets tecken! Efter att ha plöjt igenom mina sista (snyft)Fickjournalen så här under påskledigheten ville jag bara påpeka att Skövde tydligen var lika trist 1957 som det är idag. Vissa saker förändras visst aldrig, medan det på andra punkter verkar skilja sig en del åt.



Läs bara insändarenfrån 1958 "Rätt eller fel" så förstår ni vad jag menar! Jag kan slå vad om att den stackars tjejen fick sina fiskar varma i kommande inlägg. Dessutom påpekas det i en av tidningarna att det är så mycket värre för en tjej när killen bryter upp än tvärtom eftersom killen genast kan skaffa sig en ny tjej. Det kan ju knappast tjejen göra eftersom hon absolut inte får ta eget initiativ i att skaffa sig en kille. Liiite stenålders kanske!



Vad har jag mer lärt mig av Fickjournalen? Jo, självklart att man ska akta sig för kvinnor som inte gråter eftersom de tydligen inte är funtade som de ska. Ha ha, har man hört på maken va?



Något annat kul i tidningarna är självklart alla annonser. Den nedan var en av de roligaste, men det fanns många att välja bland!



Sist men inte minst har vi ju alla härliga låtöversättningar. Ser ni vilken låt den nedan är?



Hm, det var nog allt från 50-talet för den här gången. Och kom ihåg, känns livet någon gång urvisset så finns alltid Fickjornalen där för er. Det är verkligen en alla tiders tidning det!

P.S Och kom ihåg att akta er för kisar som snikar, Stockholmskisarna ska visst vara de värsta har jag hört!

3 kommentarer:

  1. Tss min Stockholmskis är minsann ingen snikare.

    SvaraRadera
  2. Älskar dig Stina :)

    SvaraRadera
  3. Älskar dig me sötis :-*

    SvaraRadera