torsdag 28 oktober 2010

Tumbling down the rabbit hole..

Så kommer då min redogörelse från Bokens dag. Jag spenderade dagen på jakt efter den vita kaninen. Det gick sådär.. Men jag hittade sent omsider fram till Hattmakarens boning, lite av en bedrift om jag får säga det själv.

Dagen började med ett hejdundrande tekalas där alla närvarande firade sin ofödelsedag. Och där alla var galna, alla utom jag förstås.
Det bjöds på skink- och salamismörgåsar, stekt ägg, vaniljpudding...

...och te i mängder!

Lite gos med Cheshirekatten.



Min jakt genom Visbys gator slutade vid en låst dörr, och hur jag än letade kunde jag varken hitta nyckel eller en förminskande dryck så jag kunde ta mig in genom nyckelhålet. Mycket snöpligt. Jag var så nära. Öga mot öga med den vita kaninen men inget sätt att ta mig in.


Desto gladare blev jag då när jag hittade fram till Hattmakarens sal när dag blivit till kväll.

Och så var min dag i Underlandet över. I alla fall för den här gången.

Stina

4 kommentarer:

  1. hehe galna?? Tror du fått det lite om bakfoten sötis, inte är jag o Freddie galna inte:p

    SvaraRadera
  2. jo lite, det måste ni vara för att stå ut med mig :P

    SvaraRadera
  3. Nahhh, Chesirekatten var ju bara så söööööööt! //Sofia

    SvaraRadera
  4. nää det behöver man inte vara galen för sötis, att vara med dig är som att sväva runt på små fluffiga moln hela dagarna :)

    SvaraRadera