söndag 22 januari 2017

Snabbrecession; Mind = Blown

För att få ut det mesta av de 169 kronor jag varje månad betalar till Storytel försöker jag ha så öppet sinne som möjligt när det kommer till läsning. Tack vare det tankesättet kunde jag bland annat fördjupa mig i Ann Cleeves författarskap, så yay för att upptäcka nya saker.
Nu senast gav jag mig på deras kategori; Youtubers, alltså böcker skrivna av folk aktiva på youtube. Förvånansvärt många youtubers har publicerat böcker, Storytel har förvånansvärt få av dem. Eftersom jag kände för något harmlöst och lättvindigt valde jag Mind = Blown, av Matt Santoro. Han är mest känd för att göra videor med listor och så är även boken utformad. I början berättat Matt lite om sig själv men sedan är det listor och fakta för hela slanten, både fakta som Matt själv funnit och sånt han fått skickat till sig.
Trevlig och harmlös läsning som dock blev tröttsam ibland då jag läste den som ljudbok vilket innebar att Matt Santoro bara läste upp fakta i ca 3 timmar. Dock måste jag ställa mig frågande till sanningshalten i vissa fakta han presenterar, men han har väl gjort ordentliga efterforskningar få en hoppas....


1 kommentar:

  1. Recensionen får mig faktiskt att tänka på Nick Hornby eftersom han också verkar vara en sucker för listor. Vet dock inte om jag skulle orka med en hel bok om listor... Känns som att det skulle bli lite väl mastigt. //Sofia

    SvaraRadera