lördag 10 april 2010

Gissa arkeologen, ledtråd ett

Eftersom ingen ännu kunnat gissa arkeologen kommer ett gäng ledtrådar som förhoppningsvis ska hjälpa;

Karaktären uppfostrades av sin mor Lily och morbror David.
Denna har inga syskon, men däremot tre kusiner vid namn Don, Lisa och Ann.
Karakären är amerikan, men denna bor sedan en tid tillbaka utomlands.
Gift sedan 1977, men innan dess hade denna fått ta emot hela 16 (!) frierier.
Har två barn.
OS-guldet karaktären har är från grenen simhoppning.

Lycka till med gissandet nu! Om ni fortfarande har problem kommer ett sista gäng ledtrådar i slutet av nästa vecka.

3 kommentarer:

  1. Jag vet vem det är!

    Men det beror mer på att jag känner dig än känner till karaktären ifråga. Efter en snabb googling på karaktärens partner och deras bröllopsdatum förstod jag direkt. Men eftersom det känns lite fuskigt, för jag visste inte mer om denna karaktär än namnet, låter jag Sandra vara med i gissningsleken ett tag till.

    Hur många fler ledtrådar behöver du Sandra?

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning. Är det en verklig person? Har dock lust att gissa på Burenhult. Bara för sakens skull :)

    //Sandra

    SvaraRadera
  3. Ha ha, jag gillar att du röstar på Göran bara för sakens skull!

    SvaraRadera