fredag 9 april 2010

Allt du inte ville veta om Karlskrona!



Sebbe och jag deltog i en tipspromenad när vi var på Karlskronbesök för en tid sedan, förra sommaren tror jag det var. Tyvärr blev det ingen vinst, men däremot vann Sebbes snälla mamma två böcker med Karlskronaanknytning som vi fick. De har legat i vår ska läsa hög ett bra tag nu, och igår tog jag mig äntligen tid att bläddra igenom dem.


Kanske inte den mest intressanta läsningen, vilket vi inte heller förväntat oss (därav deras långa placering i ska läsa högen) men boken om Karlskronas marinmuseum innehöll i alla fall lite rolig historisk fakta om Karlskrona. Den andra boken med den kanske inte så tilltalande titel (och titta på den tråkiga framsidan!) "Lära för livet. Centrala verkstadsskolan i Karlskrona" förstår jag mer varför de prånglat ut. Den var skriven 1996 tror jag, och det känns som att de inte kan ha fått allt för många exemplar sålda. Men eftersom gratis ju alltid är gott kommer de att få inta sin plats i vår bokhylla, i alla fall fram till att vi lämnar Visby då de möjligen kan få stryka på foten.

1 kommentar:

  1. Nej, kan hålla med om att det inte verkade vara den roligaste läsningen direkt. Men det var ju gratis, och sånt gillar vi :)

    SvaraRadera