söndag 23 mars 2014

Sommar som på film

Sommaren är bara ett stenkast bort. Det kanske inte känns så nu, men den är nästan här, och den ska bli fantastisk. Är alla med på det? Jag vill ha sådan sommar som nästan bara finns på film. Jag vill ha Attenbergsommar. Jag vill ha Tamsin och Monas sommar i My summer of love och Juliet och Paulines sommar i Heavenly creatures (minus mord mind you).

Jag vill ha en sommar med den där självklara sortens häng, där inget särskilt egentligen behöver ske för att det ska vara speciellt, men där känslan ändå finns av att vad som helst kan hända, att något väntar på att upptäckas när dag blir kväll och skuggorna är som längst. 

Jag vill ha äventyr, en frist från verkligheten. Jag önskar mig en sommar där allt kan hända (och händer).

Jag vill ha sommar som på film. Vill inte ni också det efter att ha sett de här klippen?

 
 
 

 Stina

2 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg. Jag vill också ha en sådan sommar :)

    SvaraRadera