fredag 23 april 2010

Gissa arkeologen, ledtråd två

Trots Sandras fina försök till att gissa arkeologen så var det tyvärr fel, men givetvis kommer Göran säkert att komma upp under en annan omgång gissa arkeologen. Konstigt vorde det annars!

I alla fall, här kommer de allra sista ledtrådarna och kan du fortfarande inte Sandra, så tycker jag att Stina ska lägga ut det rätta svaret och påbörja en ny omgång av Gissa arkeologen.

Ledtrådar
Karaktären är gift med Kit, men han är mera känd under ett annat namn.
De två barnen är tvillingar och heter Kit och Heloise.

Jag kommer även att bifoga en fin bildserie på damen i fråga efter att det rätta svaret inkommit. Hittade en fin liten svit där hon är inblandad i ett mystiskt fall med mumier som verkar bli levande..... Mycket spännande!

Lycka till med gissandet!

3 kommentarer:

  1. Jag vet, jag vet!!! Vad bra jag är!

    SvaraRadera
  2. Kalle å Tuva (fast Tuva vet igentligen)24 april 2010 kl. 11:39

    Har ingen aning.

    SvaraRadera
  3. Ha ha, ja lätt att Tuva vet svaret. Det är en smart hund det!

    SvaraRadera