fredag 1 april 2011

Månadens tema; Japan.



Tiden flyger iväg, som Sofia konstaterade i sitt senaste inlägg. Imorgon är det första April och förutom de obligatoriska skämten är det även dags för ett nytt tema.
Förutsägbart nog, då det snart är Cherry Blossom day, är månadens tema Japanska författare.


Månadens böcker:
Grotesque - Natsuo Kirino.
Kafka På Stranden - Haruki Murakami.
Fågeln som vrider upp världen - Haruki Murakami.
Never Let Me Go - Kazu Ishiguro.


Som ni säkert kommer ihåg är Grotesgue en av mina absoluta favoritböcker. Så det ska bli roligt att se vad ni tycker. Ska även bli intressant att se om den håller en omläsning. resten av böckerna är nya, för mig åtminstone. Men som jag förstått av samanfattningarna är alla lite underliga.

Trevlig läsning!

3 kommentarer:

  1. Roligt tema, har funderat på att läsa Murakami ett bra tag nu, men det är så mycket man vill läsa, så bra att nu faktiskt få en anledning till att göra det! //Sofia

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det var ett intressant tema. Grotesque har jag ju redan läst. Den kanske inte var helt i min smak, men den var välskriven och udda, ingen dussinroman direkt. Det är en bok man kommer ihåg och det är ju alltid ett bra betyg. Jag kan meddela att Never let me go äntligen kommit också, var och hämtade den på bibblan åt Sofia idag, så nu kan vi äntligen komma igång med Aprils Japan-tema.

    SvaraRadera
  3. Mmm. Håller som bäst på att sträckläsa "Kafka på stranden", riktigt svår att lägga ifrån sig är den! //Sofia

    SvaraRadera