torsdag 7 april 2011

Och tiden den går



Så här såg det ut hemma hos mig i april förra året, den andra april närmare bestämt. Jag pratar förstås om vår allra första bokmiddag, Mulvaneysmiddagen. Vad många böcker vi har hunnit läsa sedan dess och så många olika middagar vi haft. Vi har haft picknick runt Ringmuren när det var "Min syster Sofie"-middag, vi drack varm öl en kall, kall vinterdag när det var "Mörkrets vänstra hand"-middag, vi var filosofiska under den indiska Gurumiddagen och vi bakade en ätbar kvinna under "Den ätbara kvinnan"-middagen.

Vad mycket skoj vår Boktriangel har resulterat i!

Här kommer ett litet axplock;





2 kommentarer:

  1. Svårt att välja en favorit faktiskt, det har varit så många roliga.. Men min syster Sophie var en höjdare, även om det kanske inte var den ultimata dagen att vandra runt muren i värsta värmeböljan. Och vem kunde ana att varmt öl kunde vara så gott? Bara en sådan sak får ju Mörkrets vänstra hand-middagen att sticka ut.

    Men mest lyckad tycker jag nog att den senaste var, eller så är det bara för att den ligger närmast i minnet. Men kvällen hade allt kändes det som: otvungna konversationer, smaskiga scones, Mr Darcy och könsbyten. Can you ask for more liksom - en höjdare! // Stina

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt kul och lite skoj att vara bara du och jag för en gångs skull, annars brukar ju alltid Johan eller Sebbe att joina in, snyltgästerna där...
    Känns som att Vägenmiddagen kan komma att bli riktigt underbar också. Vi får se till att hålla tummarna för att bli rånade i Gråbo bara. //Sofia

    SvaraRadera