måndag 23 maj 2011

Djupandning

Nej usch, det här var ingen bra bok! Så urbota tråkigt om 24 timmar i ett medelålders pars liv. Ett liv där man verkligen lider med den stackars mannen, som måste stå ut med sin jobbiga fru som hela tiden ska lägga sin näsa i blöt i sådant som inte angår henne. Särskilt engagerande blir det heller aldrig och jag sitter större delen av tiden och bara räknar sidorna tills det ska ta slut, eller i alla fall hoppas på att någonting intressant ska hända (vilket det givtevis aldrig gör). Är det så här mitt liv kommer att se ut om 20 år vill jag hellre lägga mig ner och dö. Och den här boken vann Anne Tyler pulitzerpriset för! Tragiskt är vad det är!!!

2 kommentarer:

  1. Vad trist att den visade sig vara ett sådant sömnpiller. Har själv inte läst den än och kanske inte gör deet heller, livet är för kort för en sådan trist bok. Annars tycker jag att de övriga böckerna i temat var ganska bra, särskilt månadens bok Bonjour Tristesse. // Stina

    SvaraRadera
  2. Du göt helt rätt i att skippa den tycker jag. Läs nån bra bok istället!

    SvaraRadera