söndag 27 november 2016

Uppdatering Boktriangeln.

För kännedom:
 - Misstänker att det gamla numret, Sofias gamla, inte gäller längre. Så jag satte dit mitt eget. Började störa mig på att se den rutan vid inloggning. 
Säg till om det var dumt så tar jag bort mitt nummer och vi fortsätter som förut.

- Då det tillkommit nya, semi regelbundna läsare, kanske varsitt presentationsilägg vore trevligt? Avslöja hur lite eller mycket en vill om sig själv och sina läsvanor?

- Då uttrycket triangel börjar rimma allt mer illa, kanske vi kunde byta namna på bloggen till boktriaden?
En triangel består ju utav tre hörn som aldrig möts, där bara två hörn kan sammarbeta direkt. en triad däremot är en samansatt enhet utan inbördes hierarki?
Vad tycker ni?

//
Alex

1 kommentar:

  1. Tack för initiativet Alex, jag har själv tänkt uppdatera numret flera gånger men inte fattat hur man gör. Men skönt att du gjort det då jag varit lite orolig över att bli utelåst från bloggen om detta inte fixat, så yay för dig!

    I början av triangeln gjorde jag faktiskt ett litet kort presentationsinlägg om mina läsvanor, men du har rätt i att det såhär några år senare kanske vore värt att revidera detta då mina läsvanor förhoppningsvis ändrat sig något. Skulle dessutom vara kul att se hur ni andra presenterar era läsvanor. Ett nyårslöfte inför nästa år kanske?

    Vad gäller namnet på bloggen är jag nu något av en vanemänniska och det skulle vara lite svårt att vänja sig vid ett nytt namn såhär år senare, så för min del behåller vi gärna det vanliga namnet. Kanske att man i presentationstexten skulle kunna lägga till något om att vi nu snarare blivit en triad? //Sofia

    SvaraRadera