torsdag 11 februari 2010

Jul, jul blodiga jul

Eftersom det bara fanns ett ex av "Det var vi som var Mulvaynes" på bibblan och Stina har lånat det enda exet att ha med som semesterläsning denna och nästa vecka, får jag koncentrera mig på lite annan läsning. Har faktiskt börjat i en julklappsbok av Oates, "Dödgrävarens dotter" men kan redan nu säga att det inte kommer att bli en av mina favoriter.

Därför har jag, trots månadens tema, läst ut en fin novellsamling kallad "Jul, jul blodiga jul" (ytterligare en julklapp, tack Stina. Mycket fin present!). Efter baksidetexten kan jag meddela att jag var mycket tveksam. Den babblade på om hur mycket värre det var att mörda och lura under julen än under till exempel påsken och en massa andra irrelevanta saker. Tack och lov höll novellerna högre klass än baksidetexten, där vissa var bättre och vissa lite sämre. Helt klart var det underhållning för stunden i alla fall, och som sa till Sebbe när boken var utläst: - Mitt liv saknar mening när denna underbara bok är slut.

Vad ska jag nu ta mig till med mitt liv? Några förslag? Någon?

1 kommentar:

  1. Kom hir och hälsa på vetja =)Annars tänkte jag börja lägga ut boktips här, kanske du hittar någon ny mening med livet?

    SvaraRadera