torsdag 15 april 2010

Så unik att han är värd ett försök?



Ja vad ska man säga? Jag önskar att jag hade Björn Ranelids självförtroende.

Frågan är om han är värd att läsa. Jag är osäker. Tror inte direkt att hans böcker är något för mig. Samtidigt är jag lite nyfiken. Är han så unik som hans själv tycker? Och framförallt - är han så BRA som han själv tycker? Jag vill ta reda på det. Jag vill veta om Ranelid kan få mitt inre att vibrera som om det intagits av en kosmiskt skimrande energi. Om han kan sända läsexplosioner av tidigare aldrig sedd litterär kvalitet genom mina blodådror. Om han kan få min vardag att spricka upp i en kakafoni av märkvärdiga metaforer och ovedersägliga väsentligheter. Allt det vill jag veta. Tror jag.

Vad säger ni? Är han värd ett försök? Eller äter ni hellre mask som Stig Malm än läser Ranelid?

Frågan återstår: Blir jag lynchad om jag lägger in en Ranelid som månadens bok?

Stina

1 kommentar:

  1. Jag skulle aldrig i livet ta i en Ranelidbok ens med tång om du inte tvingade mig, men tanken på att få läsa (och förhoppningsvis skratta åt) en Ranelidbok känns oroväckande lockande. Lätt att du måste tvinga oss läsa Ranelid. Valet mellan att äta äcklig mask eller att skratta åt en Ranelidbok är ju knappt ens nåt val ju:). Det känns inte som Sandra har nån åsikt i frågan heller, så speciellt emot det kan hon ju inte vara om hon inte ens orkar ge lite respons i frågan :).

    SvaraRadera