tisdag 23 oktober 2012

Gästinlägg - Instrument

Här kommer min, Aaron Möllers första gästinlägg på boktriangeln. "Jag" har läst den 2,1 cm tjocka boken instrument som min pappa lånade åt mig på Klintehamns bibliotek. Boken kan bäst beskrivas som en gedigen resa som sträcker sig över sex kapitel. Varje kapitel handlar om ett nytt instrument som även går att höra om när man trycker på instrumentet. Boken är väll illustrerad med varierande färger och figurer, även fiolen kunde ha varit roligare.

Jag poserande med min senast lästa litteratur


Xylofonen var ett av de mer mediokra inslagen, men ändå okej.


Gitarren var en personlig favorit. Det lätt bättre instrumentet i boken. Lät bättre än vad pappas riktiga gitarr gör när han försöker spela på den.


Allt som allt så skulle jag vilja ge boken instrument en stark sjua av tio möjliga. Detta på grund av den varierande nivån på alla instrument. Skulle ändå skapt rekommendera mina föräldrar att plocka fram den när jag ska sova är ledsen eller bara vill leka lite!

( Min pappa här hjälpt mig "lite" med att skriva denna recension )

2 kommentarer:

  1. Nahhhh, vilken söt liten bokmal jag har!

    SvaraRadera
  2. Ja, fast han verkar inte så bevandrad i svensk grammatik (eller stavning för den delen). Men han var väl bara lite över tre månader här, så det kan man ju ha förståelse för. Lille gulle-Aaron :) // Stina

    SvaraRadera