måndag 7 juli 2014

Den det inte blev del 4

Som ni vet så har jag ägnat stor eftertanke åt att välja bok i Alex juni-tema från förra året. Det vill säga temat där vi ska ge en i vårt tycke usel bok en andra chans. Sofia och jag har dock fuskat en aning och bestämt oss för att ge en författare en ny chans eftersom livet helt enkelt är för kort för att genomlida en usel bok två gånger. Dessutom är jag inte mycket för nya chanser. Disappoint me once shame on you, disappoint me - you can´t get disappointed again, eller hur det nu var.

Jag hade egentligen bestämt mig för att ge Virginia Wolf en andra chans då mitt första-, andra-, tredje- och fjärdehandsval inte gick att få tag i på bibblan. Virginias Orlando gick nämligen inte hem hos mig alls som ni kanske minns. Jag hatade huvudpersonen, och historien som egentligen både är intressant och annorlunda drunknade i det ordrika och utbroderade språket. Not my cup of tea helt enkelt. Men det är ju ändå Virginia Wolf, så självklart tycker jag att hon är värd en andra chans.

Men… (spänningen stiger här, inte sant?) så fick jag alltså helt oförhappandes tag på mitt fjärdehandsval på loppis. För en ynka tia. Men det är en helt annan historia som snart kommer att finnas på en blogg nära dig.

Stina

2 kommentarer:

  1. Spännande Stina, i sanning spännande..... Och det har varit riktigt kul att få följa med på den resa efter en författare att ge en ny chans måste jag säga. Snart dags för mig också att ta nig i kragen och ge någon en ny chans //Sofia

    SvaraRadera
  2. Gör det, fast andra chanser är överskattade som jag alltid brukar säga. // Stina

    SvaraRadera