tisdag 11 november 2014

Ta Divergent testet -vilken fraktion hamnar du i?

Ja, jag vet att det här bara är kul om man läst boken eller sett filmen, men kom igen och gör testet ändå för att göra mig glad :).

Divergent-test

Precis som i boken kommer de val man göra att sortera in en i rätt fack, där man kan komma att tillhöra 5 olika fraktioner:
Candor, de ärliga
Abnegation, de osjälviska
Dauntless, de modiga
Amith, de fridfulla
Erudite, de intelligenta

Själv blev jag inte helt otippat divergent, men mer otippat scorade jag högt inom abnegation, vilket känns som den fraktion jag minst av allt skulle välja, med undantag kanske av dauntless-esteterna.  Att jag blev lika mycket erudite känns ju givet dock, om man ser till min höga intelligens ;-). Att jag inte blev insorterad under de ärliga var väl mindre förvånande, he he.

// Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar