tisdag 24 mars 2015

Snabbrecension: Fem små grisar av Agatha Christie

Ännu en Christie-deckare har blivit utläst och denna var nog den bästa hittills. Det handlar om hur en konstnär blir mördad. Hans fru döms för brottet, och nu 16 år senare vill dottern ha veta på sanningen. Hennes mor har i ett brev, som dottern fick vid hennes död, svurit på att hon inte mördade fadern och nu vill dottern veta om detta är sant. Hercule Poirot lejs för att ta reda på sanningen och han finner 5 stycken som kan vara skyldiga, 5 små grisar... Det är älskarinnan, den gode vännen, grannen, halvsystern och guvernanten. Som vanligt lyckas jag inte gissa vem mördaren är, he he. Men det är ganska underhållande läsning och den här gången tycker jag inte att det blir allt för invecklat. En helt ok deckare att läsa under lata dagar!

// Sofia

1 kommentar:

  1. Har också läst den, min favorit hittills förutom tio små negerpojkar. Jag lyckades inte bättre än dig med att lösa mysteriet (föga oväntat) kan jag väl erkänna. // Stina

    SvaraRadera