söndag 30 augusti 2015

Bokmiddag: Vintertema

Pit-stop hemma hos Johan

Stina och jag drog på vinterexpedition i mars i år, då vi hade Stinas "Vintertema-bokmiddag". Man kan ju tycka att det är på tiden med en redogörelse för bokmiddagen, då vi snart är inne i september. Jag vill dock påpeka att inlägget dröjt (inte bara på grund av lathet) utan även på grund av tekniska problem då Johan skickat mig bilderna i komprimerad form och jag inte lyckats öppna upp dem på datorn själv. Idag hjälpte min kära make till att öppna upp bilderna och det visade sig att vi helt enkelt inte haft något program som kunnat öppna upp denna typ av bild. Sebbe fixade dock det hela på mindre än 5 minuter......

Om man dessutom ser till att temat legat och väntat på en bokmiddag sedan oktober 2013 så kanske det lite är dags för skämskudde. Fast då måste man ändå ha i beaktande att det aldrig verkar vilja snöa på Gotland, och så inte i år heller tyvärr. Men vi kände att det var dags att dra på expedition i alla fall och färden gick via diverse omvägar från jobbet, en sväng förbi Johan och hela långa vägen hem till Stina där jag sedan sov över.

I kvarteret Lien blev det vätskepaus
Det var Stina som hade utrustat expeditionen med matvaror som energidryck, choklad och mackor med pickles samt tomat- och mozzarella-sallad. Mycket smarrigt! 
 
Stinas smarriga fika

Själv bidrog jag med en påse random crap som vi släpade på genom hela expeditionen, vi tyckte det kändes som ett måste då expeditionen i boken minst sagt släpade på onödiga saker (som uppslagsböcker och champagne för att nämna några). 

Jag med diverse random crap... Aaron skulle vara stolt....
Om månadens bok ”Expeditionen – min kärlekshistoria" av Bea Uusma måste vi säga att vi bägge verkligen gillade den. Den handlar om den misslyckade André-expeditionen till Nordpolen som slutade med att de tre männen dog efter månader på isen. Hur är fortfarande ett mysterium.

Vi dog tack och lov inte under vår expedition utan anlände gott och väl hem till Stinas lägenhet. Väl hemma placerades vår expeditions flagga i Stinas trädgård där den så vitt jag vet fortfarande svajar stolt. Ahh, det var i sanning ett äventyr :-).


// Sofia

2 kommentarer:

  1. En mycket trevlig bokmiddag! Och expeditionsflaggan hänger kvar i trädgården och vittnar om vår triumf :) // Stina

    SvaraRadera
  2. Kul att den fortfarande hänger kvar. Tycker att bokmiddagen böev en av de roligaste vi gjort på senare tid //Sofia

    SvaraRadera