fredag 6 november 2015

Omläsningsbokmiddagen

Bokmiddag med höstmys-stämning!
Som sagt så blev det två bokmiddagar på raken då omläsnings-middagen, vars tema ligger så långt tillbaka som juni 2013, genomfördes dagen efter att vi hade den ganska misslyckade Cirkeln-middagen. Deltagare i denna middag var samma som förra, men tyvärr blev det ingen  bild på lille Freddie denna gång. Bjussar därför på en gammal favorit.

Lille Freddie in action
Nu såg vi till att genomföra bokmiddagen helt rätt.

Pyjamas – check!
Hyra Cirkeln – check!
Te och snacks – check!
Prat om boken – check!

Stinas egengjorsa mördegssnittar. Mums!

Te-mys!

Pyjamas på! Ronja hade också, men kräktes ner pyjamasen ännu en gång.....

Jag i min andra pyjamasoutfit för kvällen... Gissa vad som hände med en första.... (Kräks....)

Som synes på bilden ovan så hade Stina fixat ett riktigt tekalas med hemgjorda mördegssnittar, te och cider. Mycket trevligt!

Vi enades om att det var ett trevligt sommartema och att böckerna var lätta att ta sig igenom, men att vi ändå inte riktigt förstår hypen. Stina påpekade dessutom att författaren kanske snott lite väl mycket idéer från Buffy....

Om våra omläsningsböcker blev inte jättemycket sagt, men som ni kommer ihåg blev ju Stina dumpad efter andra dejten..... Så boken blev aldrig utläst. Själv hade jag lite förträngt vilka böcker, eller snarare författare, som fått en andra chans. Men efter att tänkt efter blev det nog Le Clezio och Jelinek som fick en andra chans. Dock skulle jag inte vilja säga att den andra chansen gav mig mersmak.....

Och filmen då? Nja, vi enades om att den var ganska seg, alldeles för lång och att skådespelarinsatserna från de vuxna skådespelarna generellt sett var pinsamt dålig. Med andra ord var vi ändå ganska nöjda med att vi aldrig kom iväg för att se den på bio.

Nästa bokmiddag kommer förhoppningsvis att genomföras under november månad och denna gång planerar vi att ha en bokmiddag för en bok som lästes i år, närmare bestämt Stinas  Ta mig tillbaka-tema från april i år.

// Sofia

1 kommentar:

  1. Men tack för påminnelsen Sofia. Japp, jag blev alltså dumpad vid andra dejten om någon lyckats förtränga det, frågor på det? // Stina

    SvaraRadera