måndag 21 juni 2010

Nya bokfynd till ska-läsa-högen:)

Var nere på bibblan trots det trista regniga vädret och lånade Syrenernas tid. Bara för att när jag kommit hem inse att jag missat att låna första delen i triologin, "Min älskade slaktare". Fast Sebbe är söt och ska in och låna den till mig imorgon istället eftersom jag kommer att jobba hela veckan och inte hinner med det själv. Passade också på att låna "Systrarna Owens", boken som är förlagan till filmen "Magiska systrar". Har bara hunnit läsa några sidor i den, men den verkar påminna mycket om filmen (som ju blivit ganska dissad, men som jag tycker är väldigt charmig).

Något som också var fint var att det var utförsäljning av böcker på bibblan så nu har jag kommit hem med ett gäng nya sommarböcker som ska hinnas med att läsas regniga sommardagar som det ju verkar kunna bli en hel del av tyvärr. Blev extra glad att jag hittade "Sommarens ljus" som jag har för mig att Stina talat väldigt bra om. En krona kostade den, så ett riktigt kap var det. Hittade en bok med Gotlandsanknytning också som visst skulle handla om gravplundrare. Samt lite annat smått och gott. En rapport om vilka fina böcker jag hittat kommer lite senare tillsmmans med bild.

1 kommentar:

  1. Vilket kap! Passar extra bra eftersom Sommarens ljus är månadens bok i juli också. Hoppas du kommer att gilla den.

    SvaraRadera