lördag 11 september 2010

Och så lite mera chiclit i väntan på att månadens bok ska sluta vara utlånad

Suck, ännu en månad där månadens boktema inte går att få tag på. Det var endast en av böckerna som fanns på biblioteket och den var naturligtvis utlånad.

Istället tar jag mig ann min ständigt växande bokhög som faktiskt hunnit krympa en liten smula. Yay for that!

Senast utlästa bok är ytterligare ett Sannafynd, nämligen "Motsatsen till kärlek". Ännu en halvdan chiclit trodde jag när jag satte mig för att läsa den, men det visade sig ganska snabbt att jag hade fel. Redan i inledningen faktiskt, där vår hjältinna har en dröm om hur hon styckar upp sin pojkvän i hundra smådelar, äter upp honom och blir besviken på att han smakar som kyckling när hon egentligen var sugen på biff (får faktiskt lite lätt "Den ätbara kvinnan-vibbar" här..). Boken är humoristisk, träffsäker och bitvis lysande skriven. Att det dessutom är författarinnans debutroman känns svårt att tro. Nästan chiclit när den är som bäst helt enkelt!

3 kommentarer:

  1. Låter som en intressant chic-lit, som man kan läsa även om man inte gillar genren. Ska lägga till den till bokgerget.

    SvaraRadera
  2. Hehe lätt att jag ska läsa den :D Har längtat efter lite kvalitets-chiclit.

    SvaraRadera
  3. Mmm, för att vara en bok med chiclittendenser är den riktigt bra.

    SvaraRadera