torsdag 7 februari 2013

Den glömda trädgården – Kate Morton

En rätt menlös historia om den australiensiska Cassandra som stöter på en gammal familjehemlighet när mormodern dör och efterlämnar ett lantgods i Cornwall till henne. Parallellt får man följa farmodern Nells liv.

Det här är definitivt inte min kopp te. Känns helt klart som en tantroman, vilket i mitt tycke inte är positiv kritik. Förutsägbar givetvis, men så är det ju en sådan typ av bok också. Mer orkar jag ärligt talat inte säga om en sån här menlös och föga underhållande historia, med karaktärer som var så äckligt utplånande och helylle att jag blev ganska irriterad efter ett tag.

Kan väl säga som så att risken att jag ska läsa något mer av Kate Morton, efter att ha läst denna i augsuti 2012,  är försvinnande liten.

//Sofia

1 kommentar:

  1. Om jag får gissa tror jag inte att risken är så stor. Tror jag också kan lyckas hålla mig borta efter denna recension. // Stina

    SvaraRadera