tisdag 15 oktober 2013

Ge svar på tal – Anders Mathlein

Och nu, mina kära boktrianglare,för första gången i år - en recension av en bok läst 2013. Trumvirvel på det om jag få be. Tyvärr visar väl recensionen hur lite verksam jag varit i bloggen under året, men nu börjar jag känna mig laddad igen, både för bloggande, läsande och planerande inför kommande bokmiddagar.

Boken som sak recenseras är en present från min kära syster. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska säga om gåvan.... Tack? Enligt författaren tycker gåvogivaren att

a) att jag inte alltid har grepp om de situationer jag hamnar i, 

eller b) att jag är en irriterande besserwisser som genom gåvan ska fatta vinken om att anlägga en mer ödmjuk attityd. 

Tack var det som sagt...



Boken är i alla fall riktigt, riktigt underhållande och enligt baksidan är det en ljuvlig handbok för den som vill förlora alla sina vänner och göra resten till fiender. Skulle vara hysteriskt kul att prova på samtliga tips bara för att kolla hur förbannad man kan få sin omgivning. Om ni känner för att prova kan ni mer än väl få låna mitt exemplar. Det är bara att hojta! 

// Sofia


1 kommentar: