onsdag 13 april 2016

Radapparaten knastrar


What a difference a week makes! Ynka 7 sidor kvar, can you believe it!? Vi är inne på sluttampen nu tjejer. En epok har snart gått i graven, och ingen är gladare än jag. Äntligen, äntligen kan jag ana ett slut på det här.

Vecka ?

Det bästa

2006 Vecka 8 Måndag (s. 601)


Om jag sorterade titlarna i mitt bibliotek enligt Tatjana Tolstajasa associationsbaserade system: Farliga förbindelser. Inlandsbanan. Plattform. Novaexpressen. Forsla fett. Skuggan av kuskens kropp. De svarta hästarna. Running Wild. Hejdade, hejdade sken. Stoppskott. Borta med vinden. Gräset. Upptäckten av himlen. Öppen himmel. Himmelens geometri. Sol. En maskin av ljus. Hetta och vitt. Fahrenheit 451. Brännpunkt. Crash. Biljetten som exploderade. Allt går sönder. Gör mig levande igen.

Osv. Tja. Om jag zoomade in: Kring Guermantes. I grannskapet. Dessa trakter. Det här är platsen. Djurens gård. Det tomma huset. Det jättestora rummet. Mannen i fönstret. Ordnade: Frukost på Tiffanys. Den nakna lunchen. Osv. Tematiserade: Tender is the night. Natt i marknadsstället. Natt med Hamlet. Urblå natt. Höknatt. Resa till nattens ände. Mina nätter är vackrare än era dagar. Daghus, natthus. Öppnas om natten. Osv.

Det värsta


2006 Vecka 12 Torsdag (s. 619)


Om jag kallar boket ”M”, som den romerska siffran, bör den omfatta ettusen texter, inte ettusenåttionio, som nu är fallet. Om jag kallar boket ”ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ” som det svenska alfabetet, gör jag anspråk på mycket. Om jag kallar boket ”A”, som den första bokstaven, har jag tjugosju böcker till att skriva.

Thank God att hon inte kallade boken A. En bok av det här slaget räcker och blir över.

Är nu på sidan 621, dvs 7 sidor kvar .

Stina

1 kommentar:

  1. He he, ja en himla tur. Ser med spänning fram emot sista delen allt. Känns nästan lite sorgligt och som att en epok går i graven. //Sofia

    SvaraRadera