tisdag 23 mars 2010

Fler bloggtips

Tänkte tipsa om två av mina favoritbloggar, som dock inte handlar så mycket om böcker.

http://sisinmaru.blog17.fc2.com/blog-date-201003.html
Bloggen om den charmiga katten Maru! Jättesöt och speciell katt som man blir glad av att läsa om (fast Iris tycker jag är bra dum, varför läsa den dumma kattbloggen när jag kan titta på henne. Och var är hennes blogg?). Bloggen har även resulterat i en bok om Maru, och ja, den går att beställa även till Sverige!

http://tingotankar.blogspot.com/
Nu är jag vissreligen ganska säker på att ni bägge redan har kollat in denna blogg, men den är värd att nämnas ändå eftersom det är en av de roligaste och mest uppdaterade arkeologibloggarna. Och vill man få boktips på aktuell arkeologisk litteratur så är den ett givet måste.

//Sofia

1 kommentar:

  1. Jo känner till båda de bloggarna. Maru är så söööt! Inte lika fin som Freddie förstås, men ändå. Man blir faktiskt glad av att se honom.

    Å den andra brukar alltid vara intressant. Hamnar ofta på den bloggen när jag googlar osteologiska saker till uppsatsen. // Stina

    SvaraRadera