måndag 12 september 2011

Månadens tips: Death in the Afternoon


Death in the Afternoon är en roman av Ernest Hemingway, men det är också namnet på en drink som Hemingway själv delade med sig av i en kändiskokbok 1935.

Hans direktiv lyder som följer “Pour one jigger absinthe into a Champagne glass. Add iced Champagne until it attains the proper opalescent milkiness. Drink three to five of these slowly.”

Särskilt gillar jag hans uppmaning att dricka tre eller fyra av dessa drinkar på raken. det känns så, ja Hemingwayskt.

Stina

4 kommentarer:

  1. Ha ha, vi kanske borde ha Hemingwaysk tema istället för den föräldralösa skiten. Skulle ju bli så mycket roligare. Hemingway rules!

    SvaraRadera
  2. Ja varför inte? Jag skulle lätt hellre ha Hemingwaykväll, blir nog både intressantare och roligare. Den andra boken var ju lite ök tyvärr... // Stina

    SvaraRadera
  3. Då kör vi på det tycker jag. Förutom den viktiga alkoholen borde det väl bli någon riktigt manlig rätgt antar jag. Rå biff eller grisblod.b 8för dig givetvis, jag är ju vegetarian....)

    SvaraRadera