onsdag 14 september 2011

Sökandet efter bohemisk inspiration

Snart har vi hunnit ifatt vår långkörare Ansiktslös här på bloggen. Av de 37 avsnitten som hittills skrivits återstår bara fem att publicera, så det är hög tid att sätta sig ner och skriva en fortsättning (det har varit hög tid länge, I know, sorry Sofia). Men inspirationen vill bara inte infinna sig.

Så jag är nu på ett quest efter inspiration, och inte vilken inspiration som helt utan bohemisk inspiration, den bästa sorten. Önska mig lycka till!

- Basker på, check.


- Le bohemian outfit, check.


- Bohemisk oreda, check.


- Sovande katt, check.


- Billigt rödtjut upphällt, check (i det här fallet vittjut, men allt med alkohol funkar, fråga Hemingway).


- Piaf som bakgrundsmusik, check.



Nu är det bara inspirationen som saknas, men när som helst nu, när som helst... Inom de närmaste timmarna kommer Jonas att återvända från det limbo han vandrat i så länge.

Stina

3 kommentarer:

  1. Har ingen basker, men inställningen finns. I början av förra månaden spenderade jag mina sista pengar på färg, dukar och rödtjut. Fick leva på mat från kompisar. Så vad sägs; är det inte dags för boktriangeln att inta en sunkig och dragig loftvåning i Paris?
    //Sandra

    SvaraRadera
  2. He he, känns som att ni fått samma bohemiska inställning samtidigt. Och Sandra, lät att jag är på- Paros here we come!

    SvaraRadera
  3. Hehe jag gillart Sandra, färg och rödtjut är så mycket mer värt än mat :) Så brukar jag också resonera om jag hittar ett par snygga skor.Och varför inte Paris, jag har alltid drömt om att bo i en gammal yet stylish vindsvåning. Paris here we come? // Stina

    SvaraRadera