tisdag 13 september 2011

En film att se fram emot?

Ryktet går att Vårt hem är vårt slott är på väg att bli film och att det är Michael Douglas produktionsbolag som fått upp ögonen för Shirley Jacksons historia.

Om det är mer än rykten och löst internetskvaller kan jag inte svara på, men vad jag lyckats snappa upp är i alla fall följande: Michael Douglas är tänkt att spela fadern, Connie av Rachel McAdams (som vi känner igen från Scream 3 där hon spelade den hysteriskt roliga Gael Weathers-kopian) och Merricat av Saoirse Ronin (som spelade med i Försoning och Flickan från ovan). Vem som ska regissera är dock ännu inte bestämt.

Kul i varje fall, hoppas bara att projektet överlever planeringsstadiet.

Stina

3 kommentarer:

  1. Ohhh, känns som något vi bara måste se. Hoppas resultatet blir mer lyckat än filmatiseringen av "Jag saknar dig, jag saknar dig" som jag och Sebbe var och såg förra helgen.

    SvaraRadera
  2. Så den var ingen höjdare alltså? Men man borde väl se den iaf? // Stina

    SvaraRadera
  3. Jo, tyckerr nog ändå att du borde se den, men efter vad vi båda sett av den innan så var det väl ungefär så dålig som den var också, tyvärr.

    SvaraRadera