lördag 27 mars 2010

Oates-filmer


Man kan säga att jag, Oatesnörden i boktriangeln, är ganska så överlycklig. Så snart jag fått månadens löning ska jag beställa lite filmer baserade på Oates böcker. Dels finns ju februari månads bok, Det var vi som var Mulvaneys, filmad som miniserie och dels har jag hittat en novell av Oates som blivit filmatiserad med Laura Dern i huvudrollen. Yay! De ska beställas omgående, för att kunna recenserad under kommande bokmiddag.
Har redan sett filmatiseringen av en annan av hennes böcker som jag gillar, nämligen Foxfire. Det läskiga är att en av tjejerna är så lik mig och min syrra, nämligen den fjärde tjejen till höger. Hon som sitter ned. Eller vad tycker du Sandra?
Kan man inte ana en viss likhet?

3 kommentarer:

  1. Weee, jag längtar också! Speciellt efter att se filmen med Laura Dern igen. Kommer inte ihåg mycket annat än att det var en obehaglig stämning i den filmen. // Stina

    SvaraRadera
  2. En miniserie av Det var vi som var Mulvaneys? Kanske jag borde ge den ett försök. Låter som ett bra sätt att ge sig på Oates igen.
    Måste forska vidare...

    // Sandra

    SvaraRadera
  3. Hmmm, fast om jag ska vara ärlig så är jag osäker på hur bra den kommer att vara. Det är ju inte ofta en film lever upp till en bra bok. Man man kan ju iof sig hoppas! //Sofia

    SvaraRadera