söndag 27 juni 2010

Ansiktslös part three and four

Så kommer äntligen den efterlängtade fortsättningen av Ansiktslös. Som ni har väntat! Men här är den, så låt oss se vad ödet har i beredskap för Jonas.

Del tre

Det första Jonas gör när han väl vaknat är att kliva upp ur sin varma, sköna säng. Oj och usch, kvider Jonas, när han kommer i kontakt med det kalla golvet. Det här gååår bara inte. Kvickt som ögat, och med en väl inövad rörelse, sticker han sina bleka fötter i ett par rosa tofflor - fluffmodell.

Skrudad i matchande rock, tassar han glad i hågen ut i sitt limegröna kök. Efter en mugg stärkande grönsaksjuice är han så redo för ännu en dag. Iförd kostym, limegrön såklart, trosor och behå är han ute ur lägenheten på några sekunder. Jaa, dags för en liten förklaring kanske. Vår lille Jonas är inte bara bög, han är transvestit också. Detta till skillnad från sin bögighet är inget han skyltar öppet med. Som Jonas och hans vänner brukar säga till varandra – ”Det är inte klokt vilka fördomar vissa människor har, vi är precis som alla andra”.

Del fyra
Ja, precis som alla andra var kanske att ta i, det kände Jonas själv på sig. De ”normala” människornas liv var allt för främmande för honom. Att gå på krogen och supa var inget för Jonas, och inte heller att sitta och vråla i tv-soffan varje gång en fotbollsmatch visades på tv och absolut INTE att klä sig i boxershorts.

Alla andras liv verkade så tråkiga och färglösa i jämförelse med Jonas och hans vänners glamourösa liv. – Om jag någonsin blir normal måste ni lova att göra min pina kort, brukade Jonas säga till sina vänner. Blanda gift i mina paraplydrinkar eller kväv mig när jag ligger och sover.

Någon hade föreslagit att han kunde råka bli knuffad framför ett tåg, men då Jonas hörde detta höll han på att sätta drinken i halsen.
– Inget blod och söl, killar, jag skall bli ett vackert lik. Allt som har med skjutvapen och tåg att göra kan ni glömma på direkten. Jag skulle vända mig i min grav om jag låg där som en blodig massa, och jag skulle hemsöka var och en av er. Så tänk inte ens tanken!


Stina

1 kommentar:

  1. Kul initiativ eftersom det får mig att åter stifta bekantskap med Jonas. Kul att få läsa igenom allt vi skrivit i sådär lite lagom smakbitar. Och jag lovar - ett nytta avsnitt ska snart vara på väg!

    SvaraRadera