söndag 27 juni 2010

Det är nu det händer..

För er som undrat över baksidestexten jag publicerade för ett tag sedan: ”Det finns dagar när sommaren är som allra varmast, när luften står stilla, då det är som om naturen och verkligheten håller andan, dagar då ingenting händer, men då allt förändras” så kommer den från Jerker Virdborgs bok Mannen på Trinisla som ingår i julis sommartema.

Och är det inte så att det är just på sommaren som allt brukar hända. Det är under de varma heta sommarmånadena de livsomvälvande upplevelserna äger rum - det man aldrig glömmer och som kan komma att forma hela ens liv. I alla fall stämmer detta bra i filmens och litteraturens värld, och inte minst i samtliga av juli månads böcker.

Själv har jag upplevt en hel massa saker redan, om än inte något livsomvälvande. Jag har hunnit med kronprinsessbröllop, tagit ut min examen, firat 2 år med Kalle och bemästrat Stockholms tunnelbanor på egen hand för första gången. Men sommaren är inte slut än så jag väntar med spänning på något mer, något livsomvälvande.

Stina

1 kommentar:

  1. Mmm, det har hunnit hända en hel del fast det bara är i slutet av juni. Kul att ha hunnit med både prinsessbröllop, Stockholmsweekend med Gröna Lund, examen och så ha avklarat mitt första riktiga veckopass på färjan. Och idag kommer ju Josse också.

    SvaraRadera