lördag 12 juni 2010

Saknad?

Ni kanske har saknat mig här på bloggen den senaste tiden (självklart har ni det!) men tro inte att jag tappat intresset för vår boktriangel redan. Tvärtom faktiskt, men det har varit en riktigt hektiskt tid med skola och annat. Inte minst har en viss individ från När krävt mycket av min tid (jag nämner inga namn så behöver ingen känna sig utpekad) men snart är jag tillbaka, och det är ett löfte lika mycket som ett hot. Moahahhahhaa!!!!!!!

Men ärligt så har jag inte haft mycket att blogga om på vår bokblogg (vilket det ju faktiskt är även om vissa inlägg av mer andlig karaktär kan få en att undra) eftersom jag helt enkelt inte haft tid att läsa. Eller läst har jag ju i och för sig gjort, men inget annat än litteratur som rör min uppsats om Galgbacken eller den osteologiska analysen av individen från När. Och hur spännande än jag tycker att denna litteratur är så tror jag inte att ni skulle tycka detsamma.

Eller vill ni ha en redogörelse och recension av ”Age markers in the human skeleton” av Mehmet Yasar Iscan så får ni hojta till. Den innehåller bland annat ett spännande kapitel om hur man kan studera åldersförändringar av revbensändar som ledar mot bröstbenet. Hos individer i åldern 20-23 år (fas 2) har ytan fått en V-form, väggarna är tjocka och släta. Hos en individ i 43-55-årsåldern (fas 6) har fördjupningen övergått i en U-form och väggarna är tunna med skarpa kanter. Spännande läsning, inte sant?

Stina

2 kommentarer:

  1. Mycket spännande Stina, not! Planerar också att göra några inlägg efter min frånvaro då jag var till sjöss. Hann ju förutom att jobba 12-timmarspass (och 14) även läsa ut två böcker. Recensioner kommer inom kort och därefter blir det att kasta sig in i Ranelids underbara värld samt läsa Pappa Pralin av Anna Jörgensdotter.

    SvaraRadera
  2. Ok, då ser jag fram emot lite hyllningar eller sågningar. Ska bli spännande att se vilket det blir :)

    SvaraRadera