tisdag 27 juli 2010

Dags för fler okulta mysterier.



Tack vare en oväntad långrast på jobbet kan jag kopiera det senaste inkägget från min egen blogg.

Efter en arbetsvecka på 9 till 10 timmar per dag tyckte jag det var dags för en belöning. När jag såg att Ola Skogås signerade böcker på sf-bok rusade jag dit. Eller, först till t-banan, sedan genom gamla stan. När det var min tur var jag stum av nervositet, kunde knappt presentera mig. Stod bara & glodde som ett fån. Så fort jag träffar författare blir jag löjligt starstruck. Nu är jag i alla fall stolt ägare av ett singerat ex av De förlorade sidornas bok. Samt ännu en Supernatural roman, såklart. jag var ju ändå på Sf-bokhandeln.

Ola Skogängs tecknade romaner handlar om brunbjörnen Theo som bor i Stockholm och jobbar som Privatdetektiv. Flera år innan berättelsens början var Theo på jakt efter okulta föremål, vilket ledde till att han drabbades av den förbannelse som förvandlade honom till en björn.

Eftersom jag, som bekant, är väldigt intresserad av okulta mysterier passar Theos äventyr perfekt. Berättelserna är spännande och välteckande med ett rikt persongalleri.
Jag kan rekomendera seriens första del; Mumiens förbannelse. Vem kan motstå en sådan titel?

2 kommentarer:

  1. Alltid kul när man får chansen att få en bok signerad av författaren!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, men jag kan förstå din nervositet Sandra, speciellt om det är nån författare man verkligen gillar.

    Jag tyckte det var jobbigt nog att få en bok signerad av Ranelid och då har jag ändå inte läst något av honom förut.

    SvaraRadera