tisdag 28 september 2010

Vinstregn!

Ännu en gång har jag vunnit Boktipsets ”Veckans tävling” och denna gång var det lite av en storvinst med hela sju böcker i potten. Me likey, me likey a lot!!!! Det känns himla bra faktiskt med en trevlig bokvinst i dessa panka tider.

Tävlingen gick ut på att svara rätt på tre frågor gällande bokmässan samt att tala om vilken svensk författare man helst skulle vilja se i Nyläst under hösten. Nyläst är ett bokprogram som sänds på Axess-TV söndagar kl 21.30. Djupintervjuer av aktuella författare blandas med litteraturtips, så missa inte i fortsättningen!

Jag vill (självfallet) helst av allt se Björn Ranelid som en av gästerna, och min motivering var: Han är ständigt aktuell och jag vet ingen annan svensk författare som bjuder mer på sig själv. Man behöver inte ens ha läst någon av hans böcker för att vilja se honom i rutan.

Följande böcker ingick i vinsten:
Niceville
av Kathryn Stockett,
I det sista regnet av Janesh Vaidya
Tusen gånger starkare av Christina Herrström
Ingersonetterna av Magnus William-Olsson
Ränderna går aldrig ur av Agnes Hellström
Mysteriet döden av Jonathan Lindström
Italiensk fastfood av Paolo Roberto.

För mig är det mestadels nya författarbekantskaper. De jag känner till sedan tidigare är Paolo Roberto (förstås) och så Niceville av Kathryn Stockett, eftersom ett litet smakprov ur denna bok ingick i en tidigare bokvinst. Jag har faktiskt precis läst ut detta smakprov, så den är i färskt minne vilket känns mycket passande. Det ska också bli kul att se om det kanske döljer någon ny favorit bland de övriga okända författarna.

Hur är det med er andra? Är titlarna eller författarna ovan något ni känner till?

Stina

2 kommentarer:

  1. Stort grattis! Om det är någon som förtjänar att vinna så är det du (eller kanske ännu hellre jag:)). //Sofia

    SvaraRadera