fredag 8 juli 2011

Månadens tema; Eskapism

Temat för Juli månad var ursprungligen Amerikans diskbänksrealism, med bland annat 'To Kill a Mockingbird' på listan. Då både jag och Sofia redan läst den insåg jag dock att det var dags att tänka om. Dessutom inser även en inbiten realist som jag att det kan bli för mycket av det goda. Istället för att påminna oss om misären i Revolutionary Road kommer här ett tema som förhoppningsvis kan fungera som ett anti till
Den senaste månaden har varit händelserik. För att inte tala om allt som kommer att hända i Juli. Vi flyttar och jobbar och beter oss för det mesta som de vuxna vi är. Men även vuxna kan behöva en paus från verkligheten.

Därför är månadens tema Eskapism.

Månadens bok:

Peter Pan av J.M Barrie.

Vidare läsning:

Trollkarlen från OZ av Frank M Baum.

Alice i Underlandet och Alice I spegelvärlden av Lewis Carroll.

The Amazing Advantures of Kavalier and Clay av Michael Chabon

2 kommentarer:

  1. Annorlunda tema mot vad vi läst på sistone. Har lånat hem samtliga, utom Alice-böckerna som jag redan läst och faktiskt inte tyckte var något vidare.

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det var ett kul val, lite udda mot vad vi bruukar läsa i vår triangel. Känns som böcker man borde ha läst någon gång i sitt liv också, i alla fall de jag känner till. Den sista boken har jag dock aldrig ens hört talas om så det ska bli kul att se vad det är. Bra tema i varje fall :) // Stina

    SvaraRadera