tisdag 27 december 2011

På spåret.



Jepp, det är jag Som tittar fram bakom På spåret. Boken fick jag i födelsedagspresent av en kompis och den har verkligen kommit till användning i jul. Till skillnad från andra böcker och spel är På Spåret datorstyrd. Det är en liten dator som väljer frågor och berättar det rätta svaret var A,B,C, eller D. Mycket praktiskt och roligt, både då det slipper bli bråk mellan spelarna samt att men kan spela det mot sig själv. Självklart finns det också ett facit lägst bak för när batteriet tar slut. Frågornas ämne och svårihetsgrad är varierande. Inte direkt som att vara med på TV då det inte handlar om gåtor utan raka frågor, men perfekt för en storhelg. Faktum är att min pappa lade beslag på boken efter första spelomgången. Sedan satt han och utnamade sig själv i några dagar.

3 kommentarer:

  1. Owwww På spåret-spel, vilken bra present! Det är ett av mina absoluta favoritprogram, har blivit helt hooked. Jag sitter bänkad varje fredag och Johan och jag är ett rätt bra team tillsammans om jag får säga det själv :D // Stina

    SvaraRadera
  2. Ja, Stinas passion för "På spåret" har skadat hela kollektivet och vi sitter bänkade så gott som varje fredag. Förra veckan briljerade Stina med att ta en tiopoängare påväg mot Karlskrona. Lite snöpligt för Sebbe, som tog det på 8 poäng, kan jag tänka mig....//Sofia

    SvaraRadera