onsdag 28 december 2011

Thank you Gynning!



Deltog ganska många dagar i Boktipsets julkalender där man fick chansen att vinna en bok i varje lucka, men turen var inte på min sida. Desto gladare blev jag när jag kom hem till Klintehamn efter julfirande och hittade ett oväntat bokpaket i brevlådan innehållande en höjdarvinst från en annan av deras tävlingar, en signerad Caolina Gynning-ljudbok, Laura, flickan från havet, uppläst av densamma.

Den är tänkt att lyssna på i Mp3 och passande nog har jag precis tänkt beställa en Mp3-spelare (velar mellan en röd och en rosa). Tidigare har jag fått överta Sofias gamla avlagda sådana men de har alla sorgligt nog gått hädan.

Boken utspelar sig i den glassiga magasinvärlden enligt baksidestexten, i de fina salongerna och i den förnedrande världen av knark och våldsamt sex. Huvudpersonen Laura tar sin tvillingsysters plats efter att hon omkommit i en olycka och kan äntligen kliva fram ur systerns skugga och bli den framgångsrika kvinna hon alltid drömt om att vara. Gynning kallar sin genre för ”dirty crime” och på baksidan av fodralet varnas man för s.k. rakt språk.


Det är inte vad jag skulle ha valt själv kanske men det ska onekligen bli intressant att lyssna på. Perfekt dessutom nu när vi pendlar till Visby i veckorna och det är för mörkt att läsa i bilen. Gynning (och Boktipset), thank you for making my day!

Stina

1 kommentar:

  1. He he, låter som hög standard. Påminner om en Harlequinroman jag läste en gång.....//Sofia

    SvaraRadera