söndag 15 januari 2012

Slapp helgläsning

I helgen är det inte direkt Nobelpristagare eller Pulitzerprisvinnare som stått på läsagendan.

Jag började morgonen med att dekadent inta min frukost i badkaret. Våfflor toppade med creme fraische, ost och lök samt skinkmackor och kaffe stod på menyn. Jag älskar lata söndagsmornar och jag älskar verkligen mitt badkar!

Den följande timmen spenderades i lavendeldoftande badskum med ett helt gäng modetidningar. Att läsa tidningar i badkaret utan några smärre missöden är något av ett mission impossible och den här gången var det senaste numret av Styleby som endast halvläst dog drunkningsdöden när det oförhappandes råkade hamna på fel sida av badkarskanten. Tack och lov är det inte en av mina favorittidningar direkt men lite irriterande var det förstås. Den gick dock att läsa klart efter att ha torkat en stund på kökselementet.

Söndagens andra litterära händelse tilldrog sig på träningscykeln med Mp3:n och Carolina Gynnings ljudbok i lurarna. Mycket trevligt.

Hur har ni andra spenderat söndagen? Har ni fått något läst?

Stina

1 kommentar:

  1. Efter en titt i min kalender (hur klarade jag mig utan så länge???) ser jag att min söndag också var en relativt slapp sådan. Sebbe och jag spenderade helgen i Karlskrona där vi shoppade en del, bjöds på god mat och blev allmänt bortskämda. Eftersom jag åkte färja i tre timmar skulle man kunna anta att det även blev en del läsning, men icke. Jag var rätt trött och tillbringade större delen av resan med att sova. //Sofia

    SvaraRadera