lördag 26 januari 2013

I väntan på Bokmiddag

I väntan på att "Kall feber"-bokmiddagen (mitt Dystopitema från december 2011) ska dra igång dvs i väntan på att mina gäster ska bli klara med iordningfixandet (de okupperar just nu badrummet...) tänkte jag passa på att ta itu med lite recenserande.

Denna gången blir det en recension av "Etikett" av Josefin Palmgren.


Den är tyvärr ännu en rätt outhärdlig Martina Lowden-light pastich. Lite roligt dock att den utspelar sig på Gotland. Annars är den mest en ytlig hipster-roman som är skriven för att vara ball, häftig och allt annat än medelsvensson. Med kapitel med konstiga engelska kapitelinledningar (efter textrader från Business Time av Flight of the Conchords tydligen) och en historia man inte orkar bry sig om. Om Emilia, 20-nånting, som är ihop med den 40-åriga Clemens och krampaktigt inte verkar bry sig om någon annan än sig själv. Kallt, ytligt och oengagerande. Lite som min föga roande recension med andra ord, he he.

Utläst under juni 2012 och har väl en sådär 10 recensioner till som ligger släpande sen förra året.......

Men nu är det dags för Bokmiddag! Tjing, tjing!

//Sofia

1 kommentar:

  1. Jag har nog att göra med den äkta Martina Lowden. Lightversioner göre sig icke besvär således. // Stina

    SvaraRadera