söndag 27 januari 2013

Historien om Sasha av Karl Bjarnhof

Helt klart det sämsta jag läste under förra året! Varför skrevs den här usla romanen frågar jag mig. I inledningens förord står det att berättelsen utformats som Sasha minns det och att författaren haft obegränsad poetisk frihet och endast varit bunden av handlingens förlopp – vilket får mig att undra om det bara är författaren som är en klåpare eller om det är historien i sig som suger, förmodligen en blanding av båda.

Det här är diskbänksrealism när det är som allra, allra värst. Om den ryska Sasha och hennes familj som emigrerar till Danmark. Livet är hårt och fadern är alkoholiserad och bla bla bla.

Totalt ointressant och utan något som helst dramaturgiskt grepp. Obegripligt!

Fast jag läste den i juni förra året ryser jag fortfarande när jag tänker på hur pinsamt dålig den var.

// Sofia

1 kommentar: