onsdag 30 januari 2013

Eftergiften av Francoise Sagan


Kunde inte för mitt liv komma ihåg vad denna handlade om näre jag väl skulle sätta mig och skriva en recension och det är väl ettt dåligt betyg om något. Läste den visserligen i augusti förra året, men påbörjade recensionen gjorde jag faktiskt när det bara gått någon månad.

Nåt att göra med ett triangeldrama var det väl i alla fall? Efter en snabb googling på boken kommer det tillbaka till mig.

Ett triangeldrama var det som sagt, med en kvinna och två män som båda vill ha henne. Två av dem är engagerade i motståndsrörelsen mot nazisterna och den tredje, som inhyser dem, är en småortscasanova och fabrikschef som inte är engagerad i så mycket annat än att leva ett gott liv. Naturligvis blir det konflikter, där de två engagerade till varje pris vill få med honom i kampen, till och med om det innebär att komma med löften om utsikter till köttslig nöjen...

Men ingen höjdare alltså och glömd så fort den var utläst.

// Sofia

1 kommentar: