lördag 21 december 2013

Bra bok och bra låt

 
Har ni sett på senaste säsongen av Så mycket bättre är det här ingen nyhet för er, men har ni missat det måste jag bara tipsa.

Jag har knarkat den här låten sedan jag hörde den, och jag har inte tröttnat på den än. Jag pratar om Ebbots version av Bo Kaspers Dansa på min grav. Originalet är också bra, men det går inte att jämföra med Ebbots. Han dödar den helt enkelt. Ni måste höra.

Vet att vi alla gillar boken med samma titel. Låt se om vi tycker lika också här. Vad säger ni? Yay eller Nay? Och vilken föredrar ni i så fall, originalet eller Ebbots magiska cover?
 
Av någon anledning går det inte att infoga videon direkt av men här kommer en länk till Ebbots version.
 


 
 
 
Stina

5 kommentarer:

  1. Håller med om att Ebbots version är mycket bättre, men är nog inte lika betagen i den som dig. Fast bra var den. Har faktiskt knappt sett någon av Så mycket bättre-säsongerna, men känner att det nog skulle vara värt att kolla in någon gång. //Sofia

    SvaraRadera
  2. Okej, då blev nog jag och Alex mer betagna än dig. Vi kanske kunde playa nån säsong ihop, kan vara ganska trevligt att ha på i bakgrunden så kan vi sippa lite vin och tjejsnacka samtidigt :) // Stina

    SvaraRadera
  3. Låter trevligt. Kanske någon gång i slutet av januari? Vi kanske kunde kombinera med en bokmiddag=? //Sofia

    SvaraRadera
  4. Mmm det tycker jag låter som en utmärkt idé. Vi kanske kan ta och planera in lite kommande bokmiddagar på torsdag. Tar du med listan? // Stina

    SvaraRadera
  5. Vad fint, lovar att ta med listan! //Sofia

    SvaraRadera