tisdag 29 april 2014

Bokryggspoesi

Hittade ett inlägg på en blogg som jag tyckte var för bra för att inte kopiera rakt av. Så det gjorde jag helt skamlöst.
 
Det går alltså ut på att skapa poesi med boktitlar. Om ni tycker att min dikt är sämre än originalet vill jag bara påpeka att personen ifråga hade ett helt bibliotek att hämta titlar ifrån. Själv har jag ett ganska magert utbud i min lilla stuga. Dessutom rimmar min dikt (nästan). Bara en sån sak liksom.
 
 
Vad jag älskade
någon i din säng
Alltings början
nära hem

Stina

3 kommentarer:

  1. Både fin och Kreativt. Jag gillar din avskalade stil, påminner om Edith Södergrans dikter :)

    SvaraRadera
  2. Haha, tack Alex, ditt stöd värmer :) // Stina

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint och kreativt. Jag har funderat ett tag på en egen dikt. Då min bokhög består av typ 30 böcker borde det inte vara jättesvårt att få ihop någon slags dikt.... Men den som lever får väl se... //Sofia

    SvaraRadera