lördag 14 februari 2015

1000 inlägg yao!

Har ni sett, vi har ett jubileum att fira. För tre inlägg sedan, fyra med det här, nådde vår lilla blogg 1000 inlägg. Vår lilla blogg börjar bli stor, känns det inte fint så säg?
Hur tycker ni att vi ska fira bedriften? Kanske slå ihop med med, 5-års dagen & vår 10-års dag och ställa till kaos i någon lämplig storstad som börjar på 'S' och slutar på 'tockholm'?
Eller ska vi vara riktigt nostalgiska och stänga in oss i en lägenhet på volontär, spela RISK och bli dret-fulla? Eller matchande tatueringar? Jag har en gaddnings idé jag obsessat över i några år och det bästa vore om flera stycken var med på upptåget.

Tyvärr fanns det inga roliga citat eller sånger kopplade till siffran tusen, och jag måste upp & gå på sexualupplysnings-utbildning om några timmar, så jag ids inte utforska saken djupare.
Så här kommer:

1. Tusen & en natt - Charlotte Nilsson.
För att jag är lat och som en vän ständigt påminner mig om, det är ändå tid för Das omoralisk Schlagerfestival.


2. Tusen bitar - Torsten Flinck & Christer Sjögren. För att det fanns på Youtube!? Och för att det är så bisarrt att en måste se det med egna ögon. Jag menar, kolla in Torstens blick. Går det att bli annat än upphetsad av hur han nö-glor in i ens själ?


3. 1000 miles - Vanessa Carlton. Förutsägbart nog, Dels för att den kan ge inspiration till vår nästa träff men även som övning till ett stort projekt jag arbetat med i några månader .Övning ger ju färdighet så när jag väl släpper projektet på bloggen kanske det till och med fungerar som det ska.

1 kommentar:

  1. Vilket lovvärt firande av vårt 100 inlägg, hade inte en aning om att det hade hunnit bli så många. Tror du fick fel version på Torsten-låten, men var självklart tvungen att checka in hans galna blick. Han ger sannerligen crazy-sexy ett ansikte, he he. Här hittar ni hans galna blick: http://youtu.be/_hMhO8DpDXc.
    Och lätt att vi borde försöka hinna ses för ett rejält firande, att det gått 10 år sedan vi träffaeds! Det känns verkligen inte som så länge sedan. Ska kolla med Stina när vi fått igenom vår semester så får vi försöka hitta något datum som passar oss alla. Gällande matchande tatueringar får du nog kolla med Stina hur tillförlitlig jag är på den fronten.....
    //Sofia

    SvaraRadera