söndag 8 mars 2015

Sweet Valley University 10. Över gränsen av Francine Pascal


Eftersom jag tyvärr endast läst delarna 1-7 tidigare var det lite som att hoppa in mitt i en film när jag började läsa denna den 10:e delen i serien. Lila och Bruce har av oklar anledning kraschat med ett plan mitt ute i ödemarken och kämpar för livet mot vilda djur och svält. Ganska fånigt måste jag säga, till och med för att vara en tvillingbok. Jessica å andra sidan har hamnat i onåd hos tjejklubben Theta, vilket verkar vara en komplott av ordföranden som inte gillar Jessica. Men känner man Jessica vet man att hon kommer att klara ut det. Naturligvis har hon hittat en ny pojkvän också, praktexemplaret James som kanske inte är så perfekt när allt kommer omkring..... Och varför är Elisabeths kompis Maia så underlig? Hon drar sig undan, klär sig i bylsiga kläder och är retlig. Något säger mig att det skulle kunna ha något att göra med praktexemplaret James som tydligen visar otrevligare sidor när han blir full....


Det här är alldelse för övertydligt för att vara riktigt bra och att ta upp ett så laddat ämne på ett så lättvindligt sätt får mig mest att bli arg... Övriga delar i serien som varit så läsvärd! Hoppas verkligen det tar sig efter det här. Och att jag bara kan hitta delarna 8-9....

//Sofia

1 kommentar:

  1. Ah, låter som att serien tappat en del. Den som började så lovande. Trist... Jag har del 8 och 11 i serien om du vill låna. // Stina

    SvaraRadera